Jump to content
  • Welcome to NGBC Community

    Register now to gain access to all of our features.
    Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, create your own club and invite your friends, manage your profile and so much more.

    Even if it is not mandatory, once registered, please to  create a thread to introduce yourself and don't be shy, participate to the website.

    This message will be removed once you have signed in.

    IMPORTANT : If you had an account on our old website,  click on "Existing user ? sign in" and on "Forgot your password" - you will receive an email to recreate your password for the old account. Once you recover your acocunt think to update your informations.

  • CoD4 - Texture custom (decal)


    4t4chris
     Share

    Nous allons voir comment créer une texture_decal....

    Dans Photoshop

    Il vous faut Photoshop ou un logiciel de retouche d'image qui gère les calques Alpha (ici c'est photoshop)

    photoshop01.jpg

    photoshop02.jpg

    photoshop03.jpg

    photoshop04.jpg

    photoshop05.jpg

    photoshop06.jpg

    plugin.jpg

    Pour télécharger le plugin : Cliquez ici

    Dans Asset Manager
    compiletools.jpg

    Dans radiant
    Choisir un mur, ou autre surface, séléctionnez uniquement la face du mur en faisant [Ctrl] + [Shift] + Bouton Droit de la Souris,
    Allez dans le menu "Patch" et faites "Face to terrain", qui crée un élément sans épaisseur, à qui on va appliquer la texture de type _decal...
    Voir les images ci-dessous

    1 ) Séléctionnez uniquement la face du mur en faisant [Ctrl] + [Shift] + Bouton Droit de la Souris

    radiant1.jpg

    2 ) Allez dans le menu "Patch" et faites "Face to terrain", qui crée un élément sans épaisseur

    radiant2.jpg  

    3) Appliquez la texture de type _decal

    radiant3.jpg 

    4) Appuyez sur la touche "S", pour appeler la fenêtre qui permet d'intervenir sur la taille, l'orientation, la postion de la texture...

    radiant4.jpg

    Enregistrez, Compilez votre map, n'oubliez pas d'importer votre texture.iwi dans le fichier iwd de votre map, et voilà le résultat...

    texture_decal_ingame.jpg

     

     

     Share



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.